Up Owners Club banner

1.4tsi + DSG

17K views 39 replies 13 participants last post by  lupogtiboy  
#1 ·
Hé jongens
Ik wil een swap doen. Om het duidelijker te zeggen, ik wil een 1.4tsi (ea211) en DSG in mijn Up! plaatsen.

Ik vraag me af of iemand deze conversie al eerder heeft gedaan? Of heeft iemand informatie over hoe je het moet doen en hoe je alles aan de praat krijgt?

Of gewoon input, als je die hebt.

Bedankt!
 
#2 ·
Hallo en welkom,

Ik ben niet zeker van de tsi-motor in het bijzonder, maar de 1.4 TDI-motorwissel is al vaak gedaan. Er is zelfs een Audi TT Quattro-wissel met het volledige AWD-systeem dat werkt in de Skoda Citigo van Darkside Developments. Google darkside developments en ik weet zeker dat ze met je zullen praten en je alle details zullen geven die je nodig hebt en ook bereid zullen zijn om de installatie voor je te doen, want dat is wat ze doen.

Ik bedoel, in principe, als je de complete motor en versnellingsbak, kabelboom en ecu hebt, dan is er slechts een beetje fabricage nodig om de motor erin te zetten en je kunt elke motor aan het werk krijgen. Met wat finetuning en hier en daar wat fabricage voor nieuwe steunen etc.
 
  • Like
Reactions: North London Mike
#23 ·
hallo en welkom,

niet zeker over de tsi-motor in het bijzonder, maar de 1.4 TDI-motorwissel is al vaak gedaan. Er is zelfs een Audi TT Quattro-wissel met het volledige AWD-systeem dat werkt in de Skoda Citigo van Darkside Developments. Google darkside developments en ik weet zeker dat ze met je zullen praten en je alle details zullen geven die je nodig hebt en ook bereid zullen zijn om de installatie voor je te doen, want dat is wat ze doen.

ik bedoel in principe, als je de complete motor en versnellingsbak, kabelboom en ecu hebt, dan is er slechts een beetje fabricage nodig om de motor erin te zetten en kun je elke motor aan het werk krijgen. Met wat finetuning en fabricage hier en daar voor nieuwe steunen etc.
Ik heb nog geen enkele 1.4 TDI-conversie in een up! gehoord, heb je links?
 
#5 ·
Foto's en kennis zullen hier natuurlijk worden gedeeld! Maar op dit moment verzamel ik alleen informatie over hoe het te doen (en in Denemarken moeten we de auto laten testen en belastingen betalen van de ombouw, enzovoort...)

Ik ben er vrij zeker van dat de ombouw eenvoudig genoeg is, het is de Can-bus en de draadboom waar ik "nerveus" over ben, omdat ik niet weet of deze dezelfde "taal" zullen spreken.

De tijd zal het leren 😀

Maar als iemand iets weet, laat het me dan weten!
 
#6 ·
ooh cool, ik had nooit opgemerkt dat je daar vandaan kwam. en lol maak je geen zorgen, we delen hier in het VK dezelfde stress, we moeten de wijzigingen aan de DVLA aangeven om de voertuigregistratie en het logboek bij te werken om de motor bij te werken, zodat de wegenbelastingklasse respectievelijk wordt bijgewerkt

ik ben niet erg geletterd in termen van hoe het allemaal werkt en ben zeker geen expert. maar zoals hierboven vermeld, als je de ECU en kabelboom compleet hebt van de TSI-motor, haal je de motor eruit, dan zou je geen problemen moeten hebben met de canbus-fout. meestal heb je deze problemen als je probeert de huidige kabelboom en ECU aan te passen aan de nieuwe motor...
 
#7 ·
Maar waarom een 1.4? Als je toch bezig moet met het lassen van motorsteunen, aandrijfassen etc., waarom dan niet kijken naar een Golf GTi 2.0 blok? Of iets daartussenin. Het is slechts een kwestie van tijd voordat de 'boy-racers'/kantoorracers de sloopwerven weer gaan uitrusten voor het project! :)
 
#8 ·
Ahmed.Bossman: Belastingen zijn hier als het opnieuw registreren van een voertuig, en dat kan tussen de 1-10k£ (of meer) kosten, en dat is zonder de kosten van de bouw....

freemansteve: Ik koos de 1.4 vooral vanwege de beschikbaarheid, maar ook de kosten. Ik wil geen wapen, ik wil gewoon iets wat wat sneller is, en een stuk leuker! Een 2.0 zou ook groter, zwaarder en een stuk moeilijker in de auto te passen...
Ook veel regels hier die de motorprestaties beperken enzovoort...

en ik hou gewoon van het geluid van de 1.4 met een goede uitlaat!
 
#11 ·
Vergeet het, je komt niet door de keuring. Zonder Duitse TÜV-goedkeuring.
Ik heb met een bedrijf gesproken dat hierin gespecialiseerd is. Ze vertelden me dat het slechts een toename van 30% is in vergelijking met de krachtigste Up (GTI), dus eigenlijk is het minder gedoe dan in eerste instantie gedacht. TÜV is alleen nodig boven 100% vermogensverhoging.

Ik moet de trommels naar schijven in de juiste maat omzetten, maar verder is alleen de swap nodig
 
#12 ·
Houd ons op de hoogte!
Ik lees graag over de grote, ambitieuze projecten die creativiteit vereisen, veel meer dan bijvoorbeeld het plaatsen van nieuwe luidsprekers of het vervangen van wielen en dempers!
 
  • Like
Reactions: Frederik_G
#13 ·
Maar je hebt geen GTI. De GTI kan verschillend zijn in het chassis. Volkswagen is degene die je moet vragen. Over hoeveel extra vermogen je hem kunt geven. En ik weet vrij zeker dat ik het antwoord weet.
Toen ik dat soort builds deed, kon je de output of het volume probleemloos met maximaal 20% verhogen.
Daarom is een TÜV-certificaat fijn.
Maar houd ons op de hoogte!
 
#15 ·
Maar je hebt geen GTI. De GTI kan anders zijn in het chassis. Volkswagen is degene die je moet vragen. Over hoeveel extra vermogen je hem kunt geven. En ik weet het antwoord vrij zeker.
Toen ik dat soort builds deed, kon je de output of het volume tot 20% verhogen zonder problemen.
Daarom is een TUV-certificaat fijn.
Maar houd ons op de hoogte!
Ik zie dat je ook uit Denemarken komt, maar ik houd dit in het Engels voor anderen ;)
De man bij Autoconsult, een bedrijf dat gespecialiseerd is in verbouwingen en hot rods en dergelijke. Hij vertelde me dat de regels voor vermogensverhoging 0-20, 21-40, 40-100 en meer dan 100% zijn. Het percentage vermogensverhoging wordt berekend op basis van de krachtigste versie van de auto, ongeacht welke versie je hebt (in dit geval de Up GTI), wat neerkomt op ongeveer 30%. Dit bereik vereist een test van de remmen (en de juiste afmetingen die berekend kunnen worden), een emissietest (als de motor NIET is geknoeid en met alle originele componenten, waarbij de emissies de originele auto niet overschrijden (of zoiets), heb ik alleen de emissiepapieren van de nieuwe motor nodig en niet de dure test)
dat is het, eenvoudige test van de rijeigenschappen en remtest, YAY!
 
#14 · (Edited)
Ik volg deze gedachtegang niet - is het niet zo dat een GTi, afgezien van de motor en de bijbehorende aandrijflijn (en de voorste schijven en de afstelling van de veren/dempers), hetzelfde is als een basisauto van 60 pk wat betreft het modden? Ik neem aan dat er motorsteunen en soortgelijke fabricage bij betrokken kunnen zijn, maar hey, het is niet zo ingewikkeld als "Fast and Loud" of "Kindig", toch? En wat zal VW waarschijnlijk zeggen over ENIGE mods? ('Niet aanbevolen' is wat ze zullen zeggen, als ze überhaupt de moeite nemen om te antwoorden). Ter referentie - kijk hier (hoewel 360 pk misschien niet nodig is, vooral in een stinkende diesel):
 
  • Like
Reactions: Frederik_G
#16 ·
Je hebt waarschijnlijk gelijk.. Maar de regels voor motorupgrades in Denemarken zijn altijd zo geweest, dat je niks met je auto kunt doen. En ik kan niet geloven dat het nu makkelijker zou moeten zijn dan 15-20 jaar geleden.
Als het lukt, houd ons dan op de hoogte. Met een nieuwe titel met (konstruktive ændringer (sorry, ken het Engelse woord niet.))
 
#17 ·
Het is niet dat het niet kan, het is hoeveel het je gaat kosten... En aangezien ik een nieuwer motortype kies met emissies die al aan de specificaties voldoen, kan ik de regels een beetje "buigen", vergeleken met een vr6. De regels weerhouden mensen er niet van om van motor te wisselen (als de juiste motor wordt gekozen), het zijn de belasting/testkosten achteraf die hen tegenhouden.
 
#21 ·
Je hebt de GTI-remmen voor de voorkant nodig om hier door onze TÜV te komen. Er is soms een goedkope kit op eBay, want ik was de eerste die de GTI-remmen ombouwde. Destijds waren er geen goedkope kits. Gelukkig kreeg ik goede kortingen bij VW in Duitsland, maar nog steeds veel meer dan de kits op eBay.
De DSG is behoorlijk groot, wat problemen kan opleveren bij het inbouwen. De carrosserie is hetzelfde voor alle auto's. De CAN-bus is geen probleem. Ik zou misschien de motor en kabelboom van een MRK7 nemen, niet 7.5 of een oudere Skoda, maar nog steeds nieuw genoeg, dus die met de distributieriem, niet kettingen. Misschien een Beetle, omdat die hetzelfde instrumentenpaneel heeft, dus een motor met kabelboom, instrument en sleutel halen, alles inbouwen en dan hoef je de startonderbreker niet te coderen.

Groeten
Sören
 
#25 ·
Zelfs een goede motorfietsmotor zou kunnen worden aangepast aan de rest van de aandrijflijn, als je zin hebt in een paar toeren.... Het is al eerder gedaan!
 
#26 ·
De TDi werd gedocumenteerd op het Citigo-forum. Ik heb nooit begrepen waarom het een diesel moest zijn, gezien er zoveel goede, kleine, lichtere benzinemotoren zijn.... Misschien was het handig voor de 4x4-onderdelen, maar wie weet?

Zelfs een goede motorfietsmotor zou kunnen worden aangepast aan de rest van de aandrijflijn, als je zin hebt in een paar toeren.... Het is al eerder gedaan!
Omdat de mensen die de auto van de oorspronkelijke eigenaar kochten, gespecialiseerd zijn in diesel-remaps