Up Owners Club banner
21 - 40 of 100 Posts
Właśnie zadzwoniłem do VW. To przełącznik pod dźwignią zmiany biegów, który zostanie wymieniony. Nie tylko zgadli, to naprawdę ten przełącznik. Odbieram samochód jutro.
 
Aha! Jak sugerowałem gdzie indziej!
Na szczęście powinno to być tanie rozwiązanie. :)
 
Odebrałem samochód i ładowanie już działa. 170 $ to mój całkowity koszt z ubezpieczeniem, w tym wynajem na dwa dni. Bez ubezpieczenia byłoby to około 700 $.
 
Czy to był tylko mikroprzełącznik?
 
Z tego, co ludzie tutaj powiedzieli, wynika, że komputer/kontroler ładowania sprawdza zarówno pozycję selektora "biegu", jak i położenie mechanicznego ogranicznika, który wsuwa się w układ biegów w pozycji "P". A jeśli to nie jest w pełni zaangażowane, odmawia "uzgadniania" ładowarki i rozpoczęcia ładowania. Myślę więc, że jeśli mamy ten problem, powinniśmy najpierw sprawdzić kabel, który nie aktywuje w pełni ogranicznika - może to być tylko kwestia regulacji. Jeśli nie, może to być czujnik/przełącznik, więc miernik byłby pomocny.
 
Następnie po prostu odkręć 4 śruby torx (2 u góry, 2 poniżej za osłoną selektora), wyjmij przyciski i część zapalniczki, zaczepy znajdują się u góry i u dołu po lewej stronie, następnie zdejmij osłonę selektora (nie wciskaj przycisku) i odłącz ją. Następnie zdejmij dolny panel osłony, ma on 2 łatwo dostępne śruby torx, a reszta trzyma się tylko na zatrzaskach. Przed wyjęciem selektora odkręć śrubę mocującą kabel (10 mm) po lewej stronie, a następnie odkręć 4 śruby 10 mm mocujące mechanizm, oczywiście nie zapomnij odłączyć kabla do niego przymocowanego. Następnie wyjmij mechanizm selektora i zakończenie kabla ze przegubu kulowego i przymocuj go z powrotem do kabla - nie dokręcaj jeszcze śruby, należy to zrobić po montażu. Instalacja jest odwrotnością demontażu, nie zapomnij pociągnąć kabel w swoją stronę, aby włączyć P w skrzyni biegów i dokręcić śrubę mocującą kabel do wspornika. INFORMACJA - wymiana tego mechanizmu ROZWIĄZAŁA mój problem.
Mój tata ma ponad 70 lat i miał problem z ładowaniem. Podobnie pojazd z 2019 roku. Dealer VW w Brighton potrzebował wieków, aby znaleźć usterkę i stwierdził, że to wada dźwigni zmiany biegów, więc prawdopodobnie ten sam problem. Za naprawę policzyli mu 1400 GBP. Poprosił o stare części, ale odmówili, stwierdzając, że jest to kwestia zdrowia i bezpieczeństwa !!!!! Został absolutnie oszukany. Jakieś przemyślenia?
 
Nonsens - przecież nie mogą się chować za BHP w przypadku dźwigni zmiany biegów? Poproś o pisemne uzasadnienie i zgłoś się do urzędu ochrony konsumentów.
Założę się, że mrożone kurczaki* są statystycznie bardziej niebezpieczne niż dźwignie zmiany biegów jako obiekt fizyczny, a jednak można je podnosić w supermarkecie....

*nie mylić z zimnymi udami test_drivera.
 
  • Like
Reactions: Stevie The Fixer
To jest mikroprzełącznik.
Jeśli jest uszkodzony, nowy można prawdopodobnie znaleźć online i przylutować.....
 
Miałoby sens, że to jest przełącznik, który określa, czy dźwignia zmiany biegów jest w pozycji "P". Cóż, jego uszkodzenie kosztuje mnie około 10 godzin pracy i nowy (jak słychać, bardzo niebezpieczny) zespół wybieraka biegów.
 
Czy to ta rzecz zwana DCB?
Mam ten sam problem z moim E-up z 2020 roku. Kiedy skontaktowałem się z moim lokalnym agentem Vw (w Uddevalla), nigdy nie słyszeli o tym problemie i niechętnie chcieli cokolwiek zrobić, tylko zacząć rozwiązywać problemy na mój koszt. Całkowicie zbędne po przeczytaniu twoich postów! Więc Bo99, daj mi znać, gdzie naprawiłeś swojego E-up.
 
Mam ten sam problem w moim E-up z 2020 roku. Kiedy skontaktowałem się z lokalnym agentem Vw (w Uddevalla), nigdy nie słyszeli o tym problemie i niechętnie chcieli cokolwiek zrobić, tylko zacząć rozwiązywać problemy na mój koszt. Całkowicie zbędne po przeczytaniu twoich postów! Więc Bo99, daj mi znać, gdzie naprawiłeś swojego E-up.
Nigdy nie słyszałeś o problemie? Z tego co wiem, przełącznik był wielokrotnie aktualizowany przez lata, a warsztat VW wie o tym, po prostu klikając w swoje komputery. Naprawiłem mojego VW w Moses bil och lack w Tollarp w Szwecji. (1) Moses Bil & Lack Tollarp AB | Tollarp | Facebook
 
Mam ten sam problem z moim E-up z 2020 roku. Kiedy skontaktowałem się z lokalnym agentem Vw (w Uddevalla), nigdy nie słyszeli o tym problemie i niechętnie chcieli cokolwiek zrobić, ale zaczęli rozwiązywać problemy na mój koszt. Całkowicie zbędne po przeczytaniu twoich postów! Więc Bo99, daj mi znać, gdzie naprawiłeś swojego E-up.
Nigdy nie słyszałem o problemie? Z tego co wiem, przełącznik był wielokrotnie aktualizowany przez lata, a warsztat VW wie o tym po prostu klikając w swoje komputery. Naprawiłem swojego VW w Moses bil och lack w Tollarp w Szwecji. (1) Moses Bil & Lack Tollarp AB | Tollarp | Facebook
 
Dziękuję Bo9988! Oczywiście leniwy warsztat VW tutaj w Uddevalla. W razie potrzeby pójdę gdzie indziej. Ale odkryłem, że problem znika, jeśli odciążę mechanizm P-biegu, mocno zaciągając hamulec postojowy, zanim zwolnię hamulec nożny i włączę pozycję P. Dopóki to trwa...
 
Dziękuję Bo9988! Oczywiście leniwy warsztat VW tutaj w Uddevalla. W razie potrzeby pójdę gdzie indziej. Ale odkryłem, że problem znika, jeśli odciążę mechanizm P-biegu, mocno zaciągając hamulec postojowy, zanim zwolnię hamulec nożny i włączę pozycję P. Dopóki to trwa...
Jak poszło? Mam Seata Mii electric z dokładnie tym samym problemem. Uważam, że to w zasadzie ten sam samochód. Przez jakiś czas mogłem go ładować z tym problemem, ale teraz zawsze miga na żółto, bez względu na to, co robię. Mogę jednak ładować z włączonym zapłonem...
 
Do tej pory rozładowanie mechanizmu P-gear działa u mnie. Więc nic nie zrobiłem w sprawie tego problemu. "Nie naprawiaj tego, jeśli nie jest zepsute!"
 
Próbowałem w innym szwedzkim warsztacie VW w tej sprawie. Potwierdzają problem i wyceniają mi około 9000 SEK (=650 GBP, słaba korona) za wymianę dźwigni zmiany biegów i przeprogramowanie ładowarki pokładowej. Problem polega na tym, że mój samochód nadal się ładuje, jeśli zostawię pozycję P odciążoną, prawidłowo zaciągając hamulec ręczny. I dlaczego wskaźnik na desce rozdzielczej pokazuje poprawnie? Czy to może być tylko problem z oprogramowaniem? Zapytałem, czy w skrzyni biegów jest dodatkowy czujnik, ale wydaje się to być pilnie strzeżoną tajemnicą firmy. Wydaje się, że to strasznie dużo pieniędzy, żeby tylko zaufać warsztatowi VW. Z problemem można na razie żyć, ale czy będzie gorzej? Czy ktoś chce mi doradzić na podstawie osobistych doświadczeń/wiedzy?
 
Próbowałem w innym szwedzkim warsztacie VW w tej sprawie. Potwierdzają problem i cytują mi około 9000 SEK (=650 GBP, słaba korona) za wymianę dźwigni zmiany biegów i przeprogramowanie ładowarki pokładowej. Problem polega na tym, że mój samochód wciąż się ładuje, jeśli zostawię pozycję P odciążoną, prawidłowo zaciągając hamulec ręczny. I dlaczego wskaźnik na desce rozdzielczej pokazuje poprawnie? Czy to może być tylko problem z oprogramowaniem? Zapytałem, czy w skrzyni biegów jest dodatkowy czujnik, ale to wydaje się być pilnie strzeżoną tajemnicą firmy. Wydaje się, że to strasznie dużo pieniędzy, które trzeba wydać tylko na zaufanie warsztatowi VW. Z problemem można na razie żyć, ale czy będzie gorzej? Czy ktoś chce mi doradzić na podstawie osobistych doświadczeń/wiedzy?
Zaparkowałem pod górę i mogłem ładować przez kilka dni, a potem musiałem włączyć zapłon, aby ładować. Rozumiem cię z tymi 9 000 kr. Miałem ubezpieczenie, więc tylko 1 500 kr dla mnie. W moim przypadku muszę tylko mieć ładowanie działające w 100% w domu. Muszę tylko jeździć do pracy każdego wczesnego ranka, a samochód jest jedyną opcją. Jeśli spojrzysz na zdjęcie powyżej w komentarzu, zakładam, że wymieniają płytkę drukowaną, a nie lutują nowego przełącznika. Nie sądzę nawet, żeby wymieniali tylko płytkę drukowaną z przełącznikiem. Może to cała plastikowa rzecz, która jest wymieniana.
 
21 - 40 of 100 Posts