Up Owners Club banner

Aanbevelingen voor dual-action polijstmachines, graag.

1.5K views 13 replies 4 participants last post by  Aitch  
#1 ·
Ik overweeg te investeren in een DA-polijstmachine om wat simpele lakcorrectie te doen. Ik ben op zoek naar aanbevelingen voor een complete beginner. Ik heb snel online gekeken en de DAS6 of DAS6 Pro polijstmachines zien er goed uit en passen binnen mijn budget van £100-£150.

Zou ik als beginner het beste een enkele fase polijstbeurt kunnen doen? Kan iemand een enkelvoudig product aanbevelen dat zowel snijdt als polijst? Zijn de standaard pads oké of moet ik ook betere pads kopen? Kan iemand een goede spray-on sealant aanbevelen?

Ik ben niet van plan om dagenlang te gaan polijsten en wil niet in het detailleer-konijnenhol gezogen worden. Dus ik ben op zoek naar producten die waar voor hun geld bieden en gemakkelijk kunnen worden aangebracht en gepolijst.

#2 ·
Ik heb een DAS6 en gebruik Menzerna polishes - medium en fine cut, maar heb gemerkt dat ze nu een one step polish maken die ik op een gegeven moment zal proberen.

Ik gebruik momenteel hexlogic pads, maar de meeste polishfabrikanten verkopen hun eigen pads. Allemaal veel van veel IMHO.

De andere stap om te overwegen is kleien. Ik gebruik Bilt Hamber klei en een mix van water / shampoo als glijmiddel.

#4 ·
Ik heb een da8 die je wel even mag lenen als je in de buurt woont (Bristol); het lijkt dezelfde te zijn als de das6pro.

Anders zou ik gaan voor de basis das6 in een pakket met welke polishes en pads je maar wilt. Hij is lichter dan de pro en de snelheidschakelaar zit niet onder het netsnoer (een irritatie bij de pro/da8). Mijn laatste machine was 550w, kan niet zeggen dat de 900w machine veel effectiever aanvoelt voor mij, maar ik gebruik deze dingen nauwelijks.

#5 ·
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal uitkijken naar een standaard DAS6 starterkit en misschien wachten op een 10% kortingsaanbieding. Ik heb al eerder spullen gekocht bij cleanyoucar.co.uk. Zijn er nog andere retailers die de moeite waard zijn om te bekijken?

#6 ·
CleanYourCar moet wel een van de langstlopende bedrijven zijn. Ik heb ook gekocht bij Polished Bliss, in2detailing, elite, slim's, clean and shiny; er zijn er zoveel, ik heb geen problemen gehad met een van hen, maar ik ben nauwelijks een vaste koper. Ik zou gewoon kopen bij degene die de voorraad heeft van wat je hebt besloten, ervan uitgaande dat de prijs acceptabel is.

Wat betreft het konijnenhol, als je de auto niet gaat kleien zoals wright-payne suggereert, wil je misschien op zijn minst rondgaan met een teerverwijderaar voordat je gaat polijsten, want dan blijven de pads schoner omdat je de teervlekken van tevoren hebt verwijderd. Waarschijnlijk de moeite waard om een beetje te lezen om de verschillen tussen de verschillende 'polish'-typen te begrijpen - echte schurende verbindingen zoals de genoemde Menzerna (ik heb er ook verschillende van) moeten 'bewerkt' worden, in tegenstelling tot eenvoudigere producten zoals lakreinigers en dergelijke.

#7 ·
Nogmaals bedankt. Ik heb geen tijd (of een garage) om me te wijden aan serieus detailen, maar ik wil er slimmer mee omgaan.

Momenteel was ik een auto een keer per maand met bilt hamber snowfoam en daarna AG shampoo. Dan behandel ik eventuele kleine schaafwonden en krassen met Megs ultimate compound en AG super resin polish. Dit duurt misschien maximaal 1,5 uur.

Dit geeft een goede afwerking, maar het is niet duurzaam en gaat niet lang mee. Ik geloof dat de AG SRP veel vulmiddel bevat, zodat krassen de volgende keer dat de auto wordt gewassen kunnen terugkeren.

Ik ben van plan om eventuele onderliggende lakdefecten weg te poetsen en dan een fatsoenlijke wax of sealant te gebruiken voor een duurzamere afwerking.

Ik heb tijdens de lockdown een medium bilt hamber kleibar geprobeerd en het was een complete PITA. Ik moest hem steeds in een kan met heet water leggen om hem zacht te maken, dus als ik het opnieuw zou proberen, zou ik voor de zachte versie gaan. Bedankt voor de tip over teerverwijderaar, dat is logisch.

#8 ·
Al een paar jaar koop ik de Auto Glym flessen in handelsformaat (5L) via ebay en deel ze met een vriend. Dit omvat fast glass, teerspot, SRP, express wax en magma, hoewel ik niet van plan ben om meer magma te kopen omdat het een beetje agressief is. Ook AG shampoo, maar daar hebben we meestal elk een fles van. De handelsproducten hebben de neiging om subtiel verschillende namen te hebben voor hetzelfde product, bijvoorbeeld Fast Glass is Window Cleaner.

De prijs per liter is veel goedkoper dan kopen bij Halfords.

#9 ·
Biedt Autoglym al een SiO2-product aan dat over SRP kan worden aangebracht? Het klinkt alsof je op zoek bent naar een alles-in-één-polish met wat cut (wat SRP blijkbaar heeft) en een duurzamere sealant/wax om er bovenop te doen (vandaar de suggestie van een SiO2-product).

Mijn laatste polijstbeurt was een paar jaar geleden toen ik carpro essence gebruikte (een alles-in-één met goede cut) voordat ik het met keramiek coate - maar ik denk dat je hun keramische spray (reload) bovenop de essence kunt gebruiken? Ik denk dat Gyeon vergelijkbare producten heeft voor een andere merk suggestie.

Er moeten talloze manieren zijn om producten te combineren, maar het lijkt me logisch om binnen een merk te blijven in geval van compatibiliteitsproblemen.

Magma is eigenlijk de enige vliegroestverwijderaar die ik heb gebruikt. Vliegroestverwijderaar was 15 jaar geleden geen ding, ik weet niet zeker of het nodig is (net als sneeuwschuim voor mij). Ik heb wel wat carpro trix, een gecombineerde vliegroest/teer verwijderaar, maar heb het niet gebruikt. Ik zou zeker een teerverwijderaar als minimum gebruiken. Ook - je kunt kleihandschoenen kopen die het kleiproces enorm versnellen. Misschien wordt het nu een beetje te veel.

#10 ·
Ik zal nu alleen nog maar magma op wielen gebruiken.

AG heeft onlangs een keramische spray gelanceerd die je aanbrengt na het afspoelen terwijl je hem droogt en vervolgens afveegt. Ik moet het nog proberen (heb een kleine Halfords-fles gekocht om te testen).

Dit proces is identiek aan express wax, waar ik erg van onder de indruk ben. Spoel het voertuig af na het wassen, spuit wat op en veeg het droog met een vochtige microvezel. Laat het drogen en veeg het dan af met een schone, droge microvezel. Dit parelt echt goed en houdt de glans op peil tussen SRP-toepassingen. Het maakt het drogen ook gemakkelijker IMHO.

Als je Express (of de kleine fles-equivalent Aqua wax) nog niet hebt gebruikt, probeer het dan eens.

#12 ·
Ik gebruik de DAS6 Pro—hij is beginnersvriendelijk en budgetvriendelijk. Voor een enkele polijstfase is Meguiar's Ultimate Compound uitstekend voor lichte correctie en polijsten in één stap. De standaard pads zijn redelijk, maar ik zou aanraden om te upgraden naar Lake Country of Chemical Guys pads voor betere resultaten. Voor een spray sealant is CarPro Reload super gemakkelijk aan te brengen en gaat lang mee.

#13 · (Edited)
Ik heb een paar maanden geleden een DAS6 Pro DA polijstmachine gekocht en ben er vandaag eindelijk aan toegekomen om hem voor het eerst te gebruiken.

Mijn motivatie was om de fijne krassen op een Skoda Karoq van de familie te verhelpen. Ik vermoed dat er te dicht langs heggen en struiken aan de kant van de weg is gereden. Als gevolg hiervan waren alle panelen aan de linkerkant uitgebreid bedekt met lange, rechte, fijne krassen.

Ik heb meguiars ultimate compound gebruikt op de meegeleverde cutting pad en autoglym super resin polish op de finishing pad en was erg blij met de resultaten.

Ik gebruikte snelheid 4 om te snijden en snelheid 2 om te polijsten. Klopt dit ongeveer? Ik moet een paar 3 inch cutting en polishing pads kopen om het gemakkelijker te maken om de kleinere panelen met de kleinere backing disc te doen. Kan iemand een paar degelijke, redelijk geprijsde pads aanbevelen? Kan iemand ook een paar degelijke buffing microvezels aanbevelen?

#14 ·
Klinkt goed met de snelheden, zolang het voor jou werkte is de belangrijkste zaak. Ik heb het niet gebruikt, maar ik geloof dat UC een afnemend schuurmiddel is, dus je hebt het misschien in één stap kunnen gebruiken, heeft de SRP de afwerking verbeterd?

Kun je de pads die je al hebt gebruikt in de kleinere 3" maat kopen? Als je gewend bent aan hoe ze snijden, zou dat de beste optie zijn, of probeer pads te vinden met een vergelijkbare schuimdichtheid/stijfheid (niet gemakkelijk op het internet!). Ik heb Chemical Guys pads gewoon omdat ze populair en goed begrepen zijn, maar ze zijn p-takingly duur voor wat ze zijn.

Microvezels, nog nooit problemen gehad met het gebruik van fatsoenlijke supermarkt-doeken, geen behoefte om dure doeken te kopen, naar mijn mening.