Up Owners Club banner

Schommelen van de voorrem

1 reading
457 views 21 replies 8 participants last post by  Vaultboy  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal.

Pads en schijven zijn in maart van dit jaar vervangen, was vandaag bij de garage voor iets ongerelateerds en heb ze laten kijken naar een fluctuatie bij het remmen. Blijkbaar een probleem met de voorremmen? Garage probeerde me nieuwe schijven en remblokken te verkopen, nam ze om er één te doen. Slechts 6 maanden in de bastaardauto? Kan ik hier iets aan doen?

Ik denk dat het een van de twee dingen is. Ofwel heb ik iets vergeten/gemist tijdens het doen ervan, ofwel inferieure/defecte onderdelen. Maakt me absoluut gek. Als ik het niet kan oplossen, staat de auto te koop zoals hij is. Ik zal de prijs uiteraard een beetje verlagen om rekening te houden met dit remprobleem. Hoofd is gebarsten. Niet blij.

#4 ·
Waarschijnlijk een kromme schijf. De enige manier om het zeker te weten is door hem op te krikken, de voorwielen eraf te halen en de schijven te controleren op slag met een meetklok. Heb dit de afgelopen drie tot vier jaar een paar keer thuis gedaan met een paar verschillende auto's. Aftermarket schijven zijn niet meer wat ze geweest zijn. Een set die we hadden, waren ook Brembo.