Up Owners Club banner
81 - 100 of 100 Posts
Ik heb ook het probleem met het laden van mijn Citigo. Hoe gemakkelijk is het om de versnellingsbak te verwijderen?
Zie bericht #2 in deze thread. De plastic bekleding onder de radio zit waanzinnig strak. Je moet er als een gek aan trekken. Goede gereedschappen voor het verwijderen van bekleding zullen helpen.

Zie bericht #2 in deze thread. De plastic bekleding onder de radio zit waanzinnig strak. Je moet er als een maniak aan trekken. Goede gereedschappen voor het verwijderen van bekleding zullen helpen.
Ik heb mijn bekleding eraf gekregen met een beetje hefboomwerking met een schroevendraaier linksboven en rechtsboven en toen vingertoppen erin en gewoon getrokken. Als je eenmaal weet hoe het vastzit, kun je jezelf vertrouwen om een beetje kracht te gebruiken. De stick eruit halen is eenvoudig, slechts vijf torx-bouten en het openen van de stickbehuizing is nog eens 7 kleinere torx. De stick weer in elkaar zetten is priegelwerk, want er moeten vier mechanismen worden uitgelijnd. Maar hier is hulp als je het nodig hebt.

@sharkcow Ik denk dat ik op een van de andere forums (in het Duits, dus ik heb Google Translate gebruikt) heb gezien dat je dit probleem nu hebt opgelost. Als dit klopt, zou je ons dan op de hoogte kunnen brengen? Zo niet, negeer me dan alsjeblieft!

@sharkcow Ik denk dat ik op een van de andere forums (in het Duits, dus ik heb Google Translate gebruikt) heb gezien dat je dit probleem nu hebt opgelost. Als dit klopt, zou je ons dan op de hoogte kunnen stellen? Zo niet, negeer me dan!

Dank u.
Voor mij heeft de vervanging van de microschakelaar het probleem opgelost.
Als iemand dapper genoeg is om de stick te strippen en een nieuwe schakelaar op zijn plaats te solderen, is het zeker de goedkoopste voor ÂŁ3,99 plus verzendkosten.

Voor mij heeft het vervangen van de microschakelaar het probleem opgelost.
Als iemand dapper genoeg is om de stick uit elkaar te halen en een nieuwe schakelaar te solderen, is het zeker de goedkoopste optie voor ÂŁ3,99 plus verzendkosten.
Ik ben het soort persoon dat de microschakelaar zal kopen en ergens zal verstoppen, klaar voor de dag dat ik hem nodig heb (als ik hem ooit nodig heb). Ik heb nog steeds relais voor de stuurbekrachtigingsmodule van mijn Citroen C1 die ik misschien al 8 jaar heb, maar ik heb in die tijd een C1 verkocht en een andere gekocht, en ze nog niet nodig gehad... :D

Ik heb hetzelfde probleem met een E-Citigo (50.000 km, 4 jaar oud). Ik zal proberen de versnellingspook te demonteren en te controleren of er iets niet gesoldeerd is, zoals voorgesteld. Ik zal mogelijk ook de schakelaar vervangen door de RS-one. Ik houd u op de hoogte terwijl ik aan de oplossing van het probleem werk, omdat dit anderen kan helpen.

Update: Ik wilde mijn recente ervaring delen met het succesvol repareren van mijn auto door de defecte schakelaar te vervangen. Ik hoop dat deze ervaring anderen kan helpen die met hetzelfde probleem te maken hebben.

Lijst met essentiële componenten en gereedschappen:
  • Schakelaar (RS-voorraad: 517-539, Fabrikantnummer: DC2C-K9AA)
  • Set trimverwijderingsgereedschap (~10€)
  • Torx-schroevendraaiers
  • Spline-schroevendraaiers
  • (Optioneel) Krimpkous
Stappen van de reparatie:
  1. Bestellen en ontvangen van de schakelaar:
    • Ik bestelde de benodigde schakelaar bij RS en ontving deze binnen een dag.
  2. Demontage:
    • Totale bedieningstijd: 2 uur 30 minuten.
    • Gebruikte een set trimverwijderingsgereedschap (~10€) om de plastic onderdelen te demonteren.
    • Gebruikte Torx-schroevendraaiers en spline-bits om de benodigde componenten los te schroeven.
    • Belangrijkste moeilijkheid: het manoeuvreren van de versnellingsbak door de opening in het plastic, vooral zonder de handrem te demonteren.
  3. Componentvervanging:
    • De versnellingsbak demonteren.
    • De oude schakelaar desolderen.
    • De nieuwe schakelaar gesoldeerd, die iets eerder lijkt te "klikken" dan de oude.
    • Om de druk te verhogen, gebruikte ik krimpkous om de kleine stalen plaat te verdikken waarop de druk wordt uitgeoefend (deze plaat werd hergebruikt voor de nieuwe schakelaar).
    • Desolderen en solderen werden gedaan zonder de plaat te verwijderen, omdat de schakelaar gemakkelijk toegankelijk was.
  4. Weer in elkaar zetten:
    • De versnellingsbak weer in elkaar zetten, een beetje lastig maar beheersbaar.
    • Aansluiten en testen voordat alles weer in elkaar wordt gezet.
    • Alle gedemonteerde onderdelen weer vastgezet en weer in elkaar gezet.
    • De (opnieuw) correcte werking van de nieuwe schakelaar na volledige montage gecontroleerd
Conclusie:
  • De reparatie is geslaagd en de schakelaar functioneert nu correct.

Image

Image

Ik heb deze klus net gedaan en het heeft mijn problemen opgelost. Zeer goede uitwerking! Bedankt! Ik wilde ook toevoegen dat de symptomen van mijn auto iets anders waren dan wat ik voor de meeste (alle?) anderen heb gevonden. De auto begon altijd met opladen, maar stopte na 5 minuten tot 2 uur. Het enige waarop je kon vertrouwen, was dat de auto niet volledig was opgeladen. Ik heb geen fout- of foutcodes gevonden bij het scannen met VCDS die zouden verklaren waarom het opladen werd gestopt. Daarom ben ik met deze reparatie doorgegaan, aangezien de "geen fout", maar niet opladen, een soort handelsmerk is. Gelukkig werkte het! 👍

Update - het kostte me 2 uur om de versnellingspook te vervangen, het lastigste deel om te verwijderen was het decoratiepaneel onder de radio, er zitten 12 clips op en ze zitten stevig vast, de positie ervan staat op de foto. Gebruik een plastic L- of J-vormig trimverwijderingsgereedschap en trek hard naar je toe, eerst vanaf de bovenkant
Ik ben bang om het paneel te breken als ik te hard trek, heb je een tip??

Hey iedereen,
Even ter info, dat mijn 2019 e-UP! onlangs weigerde op te laden omdat hij denkt dat ik geen P op de versnellingspook heb, ook al staat hij in de P, en mijn dashboard toont ook P. Het lampje op de laadpoort knippert gewoon geel/oranje na het aansluiten van de laadkabel.
Ik besloot de volledige scan met de VCDS-kabel te doen en vond niets opvallends, geen foutcodes gerelateerd aan de opladermodule of andere gerelateerde componenten. Ik zocht dieper en vond e-Golf-eigenaren die klaagden over een microswitch die kapot ging in de versnellingspook. Ik probeer het en bestelde een nieuw versnellingspookmechanisme voor 179 euro incl. btw bij de dealer, onderdeelnummer 12E713025G (dit ding had al 4 revisies ten opzichte van mijn oude onderdeel in de auto dat eindigde met de letter C). Dit weekend ben ik van plan het te installeren.
Ik hoop dat het zal helpen het probleem te verhelpen. Als iemand anders een vergelijkbaar probleem heeft gehad, zou ik graag uw ervaring willen horen, een soort van het delen van updates via een communityhub zoals Remax Star Ilford. Ik zal u op de hoogte houden...
Dat is echt een nuttige vondst! Klinkt alsof de microswitch zeker de boosdoener zou kunnen zijn, veel succes met de vervanging, en ik ben benieuwd hoe het uitpakt.

Ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden! Met de informatie hier heb ik zojuist het laadprobleem van mijn Citigo (4,5 jaar oud, 32000 km) opgelost door de versnellingspook te demonteren en de metalen plaat die de microschakelaar bedient, zo te buigen dat deze de klik iets eerder maakt. Duurde ongeveer 3 uur, gereedschap: spudger, Torx 15 en 30 bits.
Image

Nog een Seat Mii Electric gerepareerd door de microschakelaarhendel omhoog te buigen. De schakelaar zelf mat 2-3 ohm gesloten en werkte zoals verwacht. Wat me verbaast: waarom beïnvloedt het omhoog buigen de werking ervan, aangezien ik duidelijk kon horen dat hij inschakelde lang voordat het slot/de knop van de schakelaar volledig was losgelaten. Of misschien kwam er wat oppervlakteoxidatie los tijdens het demonteren en monteren. Enorme dank aan iedereen die hun troubleshooting-trajecten en foto's heeft gepost :) Mij werd 1100-1200 € in rekening gebracht voor een nieuwe schakelaar door de merkdealer.

Voor mij klikte het niet synchroon met het daadwerkelijk maken van contact, dus alleen door het horen van de werking van de schakelaar kan geen zekerheid worden verkregen.

Heeft iemand hier ideeën over? De mii van mijn vrouw heeft hetzelfde probleem, iets meer dan een jaar geleden sinds we het tweedehands hebben gekocht.

Zijn sommige van de "ideeën" niet al behoorlijk goed behandeld in threads op deze site?

Worden sommige van de "ideeën" niet al goed behandeld in threads op deze site?
Niets overtreft een videowandeling door het proces, nogal wat mensen hebben kleine trucjes benadrukt die bij elke stap goed werken, en dit allemaal visueel samenbrengen zou het leven gemakkelijker maken voor iedereen die deze fout zal lijden!

Ik weet zeker dat ik een aantal zeer goede foto's van de microschakelaar heb gezien, maar video's zijn ook nuttig.

Dus is het probleem een ​​defecte microschakelaar of moet hij gewoon worden gebogen?
Als de veerstaalhendel zodanig is vervormd dat deze de knop in het schakellichaam niet meer kan in-/uitschakelen, dan zou dat voor mij een defecte schakelaar betekenen, omdat deze te goedkoop en smerig is om duurzaam te zijn, zelfs als je hem weer in vorm kunt buigen (wat een gedoe). Het kan ook zijn dat het interne deel van de schakelaar geen contact maakt of verbreekt. Hoe dan ook, het is een accountant die zich met techniek bemoeit om 10 pence te besparen, dus gebruikers krijgen rommelige microschakelaars van slechte kwaliteit. Ik heb een paar dingen (Chinese) thuis die vergelijkbare microschakelaars gebruiken en ze hebben duizenden herhaalde bewerkingen zonder falen doorstaan!

• Like
Reactions: nealchambers56
81 - 100 of 100 Posts